Review; Chi tang

Hey lieve mensen,

ondanks dat ik geen beautymeisje ben en totaal geen verstand heb van make-up o.i.d. , houd ik wel veel van mijn haar! Daarom wil ik voor één keer een uitzondering maken en even een review schrijven over de Chi stijltang. Een poosje geleden besloot ik om mijn oude stijltang van 2 tientjes te vervangen voor een betere. Mijn oude stijltang had ik al jaren, was compleet versleten (het ‘beschermlaagje’ lag er al af) en ik kan niet zeggen dat mijn haar er nou heel lang stijl door bleef.
Ik heb veel lopen zoeken op internet, filmpjes bekeken, ervaringen gelezen, over wat nou de beste stijltang was (die nog enigszins in mijn budget viel). Uiteindelijk heb ik een veel te dure tang aangeschaft, namelijk de Chi tang. Al was hij van dat merk nog één van de goedkoopste. Ik heb er een hele middag over gedaan om te beslissen of ik het nou zou doen en ik heb het gedaan! Tot nu toe gelukkig nog geen spijt.

Dit is de Chi tang (nano digital):

20150628_105343 20150628_105348

De tang kan ingesteld worden tussen de 180 en 200 graden en bevat een keramische heater. Dit zorgt ervoor dat je haar niet uitdroogt. Daarnaast sluiten de haarschubben na het gebruik, waardoor eventuele kleur langer in het haar behouden blijft. Hij heeft een lengte van 9 cm per plaat en de breedte ervan is 3 cm. De gehele tang is ongeveer 25 cm. Ik vind het een voordeel dat hij een erg lang snoer heeft, dus daar zit je in ieder geval niet mee te klungelen.
De tang zit op dit moment op de 134 euro.

Bron: johnbeerens.com
(Dit is ook een betrouwbare site, waarbij je zeker weet dat je het echte merk koopt en geen namaak voor een dure prijs).

Nou hoor ik jullie denken: wat een duur ding! Ja.. precies. Dat vond ik dus ook. Ik heb wel honderden ervaringsverhalen gelezen om er zeker van te zijn dat hij wel echt zo goed werkt als ze beweren. Naast dat hij je haar stijl maakt, kan je je haar er ook mee krullen indien je dat wilt (ben ik zelf nog niet zo handig in).
Maar hoe werkt hij nu? Even wat voor en na foto’s !

Voor:

20150628_104925

Na:

20150628_105240

Aantal minuten werk: 1 à 2 min

Mijn mening:

via een snelle manier krijg ik mijn haar in ieder geval voldoende stijl. Op de na-foto is het al een stuk stijler dan eerst, eventueel als ik langer en geduldiger zou stijlen zou het nog strakker zijn. Maar ik krijg mijn haar prima in model binnen 1 tot 2 minuten. Blijft het zitten? Ja zeker! Zolang het niet nat wordt, blijft het de hele dag zo zitten. Zelfs als ik aan mijn haar zit of er even een staartje in doe. Soms, met wat geluk, zit het zelfs de dag erna nog prima (op een paar eigenwijze plukjes na).
Wat ik daarnaast een groot voordeel vind, is dat mijn haar een stuk minder te lijden heeft. Natuurlijk deed ik altijd wel beschermspray erin, maar deze keramische platen beschermen voor een groot gedeelte al je haar. Iets wat mijn oude, goedkope stijltang echt niet deed. Mijn haar wordt er inderdaad niet droog van en blijft glanzen.

Nou moet ik zeggen, ik heb natuurlijk geen echte krullen, dus daar kan ik geen mening over geven. Maar voor mijn slag werkt het prima!

Zo, dit was mijn eerste en waarschijnlijk ook laatste review 😉

Take care!

Ciaoo X

7 gedachtes over “Review; Chi tang

Plaats een reactie